Wat is Snapchat? Tienerhype of marketingtool?

Marketing

Ons laatste nieuws

Wat is Snapchat? Tienerhype of marketingtool?

Nieuw is het in 2011 opgerichte Snapchat niet meer, maar toch lijkt het nu pas echt van de grond te komen. De grootste zijn ze niet, maar met meer dan 1 miljoen gebruikers in Nederland kan het een interessant platform zijn om te gebruiken in uw marketingmix. Misschien bent u net gewend aan Instagram, maar in Amerika is Snapchat ondertussen het meest populaire platform onder jongeren, waar dat eerst Instagram was. Maar wat is Snapchat dan eigenlijk? Tijd om wat meer te leren over Snapchat!


Wat is Snapchat precies?

Simpel gezegd is Snapchat een applicatie die het mogelijk maakt foto's en video's te versturen waar een limiet aan tijd op zit. Daarbij kunnen leuke teksten en filters aan foto's en filmpjes worden toegevoegd.
Het netwerk is vooral populair onder jongeren en dagelijks worden er zo'n 400 miljoen 'snaps' verstuurd over de hele wereld.
Het platform blijft ook nog eens doorontwikkelen en gaat daarmee zelfs de concurrentie aan met Whatsapp, Facebook en Skype.


Is Snapchat interessant voor bedrijven?

Dit is in eerste instantie geheel afhankelijk van de doelgroep van uw bedrijf. Het is goed om bewust te zijn van het feit dat Snapchat voornamelijk gebruikt wordt door jongeren.
Als bedrijf kunt u goed gebruik maken van het feit dat de content die gedeeld wordt op Snapchat maar tijdelijk is. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde kortingscodes die volgers alleen kunnen bemachtigen binnen de gegeven tijd. Voor bedrijven kan Snapchat interessant zijn om toegang te geven bij live events of om volgers een 'achter de schermen' beeld te geven van uw bedrijf. Andere manieren zijn, onder andere, het vertellen van uw verhaal of een stukje exclusiviteit bieden aan volgers.

Als het om adverteren gaat is Snapchat nog niet heel interessant, met de nadruk op 'nog' niet. In Amerika is adverteren al uitgerold en de verwachting is dat dit binnenkort verder internationaal uitgerold zal gaan worden.

We kijken graag met u mee of Snapchat, of welke andere social media platformen, in uw marketingmix passen en hoe u dit kunt realiseren. Neem gerust contact met ons op via?

Een erg leuk verhaal over Snapchat kunt u hier vinden. Een 29-jarige man liet zijn 13-jarige zusje Snapchat uitleggen aan hem. Er ging een wereld voor hem open..