Ben jij van plan een tijdschrift cover te gaan ontwerpen? Wij van Vanderperk Groep snappen dat je dit zo goed mogelijk aan wilt pakken. De cover van een tijdschrift is namelijk de eerste kennismaking met jouw tijdschrift, of het tijdschrift waar jij voor werkt. Een goede indruk achterlaten staat hierbij voorop. Ook is het een combinatie van verschillende elementen zoals een design wat een mooie foto bevat, aangevuld met titels en tekst. Er zijn talloze mogelijkheden om te ontwerpen. Lees snel verder voor tips en tricks voor een tijdschrift cover ontwerp.Proces ontwerpen tijdschrift cover
Allereerst is het van belang dat je een mooie coverfoto in je bezit hebt. Denk er wel aan dat er genoeg ruimte om de foto’s heen moet zijn, want daar komen je koppen te staan. Je ziet vrijwel altijd dat er verschil in tekstgrootte is bij een cover. Dit is op relevantie verdeeld. Dus houdt aan dat het hoofdonderwerp het grootst op de pagina komt. Houd wel hetzelfde font aan want dat houdt het overzichtelijker. De titel mag wel een ander lettertype hebben maar zorg wel dat dit te combineren is. Je kunt ook weer spelen met de koppen, focus je hierbij op de uitlijning. Bijvoorbeeld samenhangende onderwerpen: deze kun je onder elkaar plaatsen met dezelfde tekstgrootte en uitlijning.
Kleurrijke tijdschrift cover
De finishing touch van jouw tijdschrift is toch wel echt het kleurgebruik. De juiste kleuren kunnen jouw magazine een extra boost geven. Belangrijk is het contrast met de achtergrond. Dus zodra de coverfoto kleurrijk is, moet de tekst wel matchen bij de achtergrond en leesbaar blijven. Ook kleuren kunnen bepaalde onderwerpen benadrukken dus hier kan je natuurlijk gebruik van maken.
Tips tijdschrift cover ontwerpen
Er zijn een aantal waardevolle tips die je aan kunt houden bij het ontwerpen van een tijdschrift cover:
- Ontwerp jouw tijdschrift cover met Canva
- Visuele aandachtstrekker op de cover
- Vraag collega’s om input
- Download de pdf-versie in hoge kwaliteit
Je kunt maar één keer een eerste indruk maken en dat doe je met een visuele aandachtstrekker. Het is de bedoeling dat je een één oogwenk mensen kunt activeren.
Daarnaast is het nooit verkeerd bekenden om input te vragen. Vraag hen of zij nog ideeën of concepten aan kunnen leveren, zo voorkom je dat je in een tunnelvisie raakt. En daarbij: verfrissende ideeën vanuit een andere hoek zijn nooit verkeerd! Tot slot download je de volledige versie in hoge kwaliteit zodat je hem zelf nog eens goed kunt inzien. Tevreden? Bij Vanderperk Groep hebben we verschillende opties wat betreft
drukken.
Vanderperk Groep helpt jou graag
Wil jij graag een
online magazine maken? Daar kunnen wij je bij helpen. Zijn er andere werkzaamheden waar wij jou mee kunnen helpen of heb je een vraag? Neem dan
contact met ons op en onze specialisten helpen je graag verder. Weet jij al precies wat je wilt? Vraag dan direct een
vrijblijvende offerte aan.