• Home
  • Blog
  • Verkoop-afdeling [Geerke on Tour #6]

Verkoop-afdeling [Geerke on Tour #6]

Leestijd 5 minuten

Geerke on tour: afdeling Verkoop


 
Als stagiaire wil je natuurlijk graag weten wat er bij Vanderperk Groep allemaal gebeurt. Daarom ga ik op pad om erachter te komen wat de functies en werkzaamheden hier nu eigenlijk inhouden. In deze blog ga ik met accountmanager Marc mee op pad.

Aan de keukentafel


In deze laatste aflevering ga ik daadwerkelijk "on tour": 's ochtends om negen uur vertrekken we richting Amersfoort voor een brainstormuurtje. In het kader van de campagne 'Breng Kleur Tot Leven' denken we een uur lang mee hoe we doelgroepen kunnen bereiken. Onderweg raken we in gesprek over Marcs werk: "Elke dag is bij mij anders. De ene dag ben ik veel op kantoor en breng ik vooral offertes uit. De andere dag ben ik juist veel op pad om bij klanten langs te gaan. Bij sommige klanten heb ik letterlijk aan de keukentafel overlegd!”

Je voelt je dus wel heel erg thuis bij klanten, vraag ik. "Het is belangrijk dat klanten zich thuis voelen bij Vanderperk Groep, dat kan alleen binnen een goede relatie. Of dat nou aan de keukentafel is of aan een vergadertafel, maakt dan niet uit.”

Wie biedt?


Marc vertelt me wat hij klanten biedt, wanneer hij met ze spreekt: "Ik ben eigenlijk een hulpmiddel. Ik kijk vooral wat de doelgroep van de klant is en probeer mezelf in die doelgroep te verplaatsen om te kijken of het verhaal van de klant relevant en geloofwaardig voor hen is. Energiek vertelt hij verder. "Het uiteindelijke doel is dat ik klanten inspireer. Mijn collega's voeren dan de rest van het werk uit. Daar krijg ik een grote glimlach van en de klant ook.

Gladde verkoper


We komen aan bij onze afspraak in Amersfoort. Mijn beeld van accountmanagers is dat ze meestal nogal lijken op gladde verkopers. Ik ben benieuwd hoe Marc communiceert naar klanten en of hij ook "zo'n" verkoper is. Zou hij alleen maar verkooppraatjes hebben of is hij echt een helpende hand? Aan het einde van de afspraak was mijn beeld over Marc duidelijk: hij is verre van een gladjakker. Integendeel, hij denkt in alle opzichten mee en is op zoek naar de juiste oplossing voor de klant.

Wat is de belangrijkste eigenschap die je in dit werk gebruikt? "Ik denk dicht bij jezelf blijven. Ik ben iemand die mensen graag wil helpen. Hierdoor bouw je vertrouwen op bij anderen. Inlevingsvermogen en enthousiasme moeten ook niet ontbreken, want dat werkt aanstekelijk.”

Onderweg met stroopwafels
Terwijl we Groot-Ammers weer binnenrijden, stel ik Marc nog een laatste vraag: welke afspraak is je het meeste bijgebleven? Hij denkt even na. "Een klant van ons waar we al jaren mee samenwerken en nu dik in de tachtig is, wilde graag dat ik soep bij haar bleef eten toen onze afspraak uitliep. Ik heb haar gezegd dat ik naar een volgende afspraak moest. Toen kreeg ik uiteindelijk een pak stroopwafels mee. Dat vind ik goud. Dat is waar het om draait bij Vanderperk Groep: de relaties die we samen met klanten bouwen. Ook aan de keukentafel.

Delen:

Gerelateerde blogs

Vanderperk Groep:

Van Leeuwenhoekweg 3
2964 LJ Groot-Ammers

0184 - 688 377

Klantbeoordelingen:

Volg ons:

Blijf op de hoogte: