Crossmediaal: versterk je boodschap met een mix van communicatiemiddelen

Wat wil je bereiken bij je doelgroep en wat moet het resultaat van je boodschap zijn? Deze informatie is van essentiële waarde om te bepalen welke communicatiemiddelen je gaat inzetten. Het vinden van de juiste communicatiemiddelen klinkt eenvoudig maar is vrij complex. Wij kunnen je hierbij helpen door te kijken via welke kanalen wij jouw doelgroep kunnen benaderen en wij geven je gericht advies voor de juiste communicatiemix.

Crossmedia is de perfecte mix tussen online en offline communicatie. Een combinatie van deze middelen zorgt ervoor dat jouw boodschap wordt aangevuld en elkaar versterkt. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een combinatie van flyers, direct mailing, website en social media. Door deze te verbinden en je doelgroep te benaderen, zet je alle beschikbare communicatiemiddelen efficiënt in.

Crossmediaal communiceren


Wanneer een bericht, boodschap of video via verschillende kanalen naar buiten wordt gebracht spreken we van crossmediaal communiceren. Een voorbeeld van een crossmediale campagne is het 10-jarig jubileum van AM&TS. We mochten een boek uitbrengen met interviews met relaties uit de industrie, een online magazine ontwerpen en we deelden video’s van het interview op hun social media.

Het vinden van de juiste verhouding tussen zowel offline als online communicatie is essentieel. Samen gaan we op zoek naar de doelgroep: wie zijn zij, waar bevinden zij zich en hoe kunnen we hen het beste jouw boodschap overbrengen? We geven je advies over de beste combinatie tussen de verschillende communicatiemiddelen zodat we jouw doelgroep kunnen bereiken.

Je boodschap blijft beter hangen


Crossmediaal communiceren zorgt ervoor dat jouw boodschap beter bij het publiek blijft hangen. Crossmedia maakt gebruik van de kracht van herhaling. Herhaling zorgt ervoor dat mensen de boodschap beter onthouden, bovendien is herhaling een krachtige techniek om mensen te overtuigen van jouw boodschap of product. Het belangrijkste is om samen een goede balans te vinden tussen hoe vaak jouw boodschap herhaalt dient te worden, om zo de positieve kracht van herhaling te benutten.

De voordelen van crossmediaal communiceren


  • Hoger bereik door de inzet van meerdere kanalen
  • De voordelen van ieder individueel kanaal worden benut
  • De kracht van jouw boodschap zit in de herhaling
  • Wek de nieuwsgierigheid, prikkel mensen om andere kanalen te bezoeken
  • Verhoog de interactie met je doelgroep

Bereik jouw doelgroep op meerdere manieren


Door meerdere kanalen in te zetten vergroot je de kans om jouw doelgroep te bereiken. Bovendien vergroot je jouw naamsbekendheid en ben je via meerdere media zichtbaar. Wil je weten of crossmedia de juiste oplossing is voor jouw campagne? We gaan graag met je rond de tafel om alle mogelijkheden te bespreken.
* = Verplicht veld

Vanderperk Groep

Van Leeuwenhoekweg 3
2964 LJ Groot-Ammers

Contact

0184 - 688 377

Volg ons

Nieuwsbrief ontvangen?