• Home
  • Nieuwsbrief versturen

Nieuwsbrief versturen

Wil jij een nieuwsbrief versturen? Een nieuwsbrief - ook wel direct mailing genoemd - is een online kanaal waarmee jij jouw klanten en lezers direct kunt bereiken. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwsbrief geopend en gelezen wordt? En wat zijn nu eigenlijk precies de voordelen van een nieuwsbrief? Vanderperk Groep legt uit hoe en waarom ieder bedrijf een nieuwsbrief zou moeten versturen.

Effectieve nieuwsbrieven zijn informatief


Jij bent niet het enige bedrijf dat gebruik maakt van direct mailings. Tegenwoordig overstroomt de mailbox van de consument met aanbiedingen en promoties. Hoe zorg je er dan voor dat jij met jouw nieuwsbrief de aandacht van de klant weet te trekken? Belangrijker nog: hoe krijg je het voor elkaar dat jouw nieuwsbrief geopend en gelezen wordt?

De kans dat een lezer jouw nieuwsbrief opent is vele malen groter als je je richt op het informeren van de lezer. Het eerste touchpoint zit in de onderwerpregel. Dit is het eerste wat de ontvanger ziet. Zorg er daarom voor dat deze aantrekkelijk is voor de lezer om op te klikken. Vergeet niet om in jouw nieuwsbrief ook daadwerkelijk aan de verwachting te voldoen die je in het onderwerp hebt geschept.

Personalisatie is de key tot succes


Een persoonlijk tintje meegeven aan de nieuwsbrief doet wonderen. Door de lezer persoonlijk te adresseren voelen ze zich meer verbonden met jouw bedrijf. Er zijn echter nog veel meer mogelijkheden om een nieuwsbrief te personaliseren dan alleen op basis van naam of geslacht. Overweeg bijvoorbeeld om ook het afzenderadres te personaliseren, waardoor uw bedrijf of merk meer toegankelijk wordt. Nog een effectieve methode om toe te passen is om ook de content te personaliseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan specifieke producten of inhoud gebaseerd op historische aankopen.

Meetbaar resultaat


Een van de vele voordelen van een nieuwsbrief versturen is dat het een meetbaar resultaat oplevert waarop je vervolgens weer kunt sturen. Maar voordat je iets kunt meten moet je wel weten wát je gaat meten, het vaststellen van doelen kan je daarbij helpen. Vaak komt dat neer op het volgende:

  • Je wilt weten of het aantal nieuwsbriefabonnees toeneemt;
  • Je wilt weten hoeveel procent van de nieuwsbriefabonnees de nieuwsbrief opent;
  • Je wilt weten hoeveel nieuwsbriefabonnees actie ondernemen.

Belangrijke ratio’s die gebruikt worden om bovenstaande doelen te meten en om het resultaat van een mailing te bepalen zijn: de open ratio, de click-through ratio (CTR), het aantal aanmeldingen en het aantal uitschrijvingen.

Nieuwsbrief versturen? Neem vrijblijvend contact op


Wij kunnen je helpen met het professioneel vormgeven van jouw nieuwsbrief. Onze ervaren designers passen graag hun creativiteit toe om een succesvol nieuwsbrief design te ontwerpen. Bovendien helpen we je met het bepalen van de juiste doelgroep, nieuwsbrief abonnees te werven en kijken we naar de optimale verzendtijd. Kortom: we hebben alles in huis om jou te helpen een succesvolle nieuwsbrief te versturen.

Wil je meer weten? Heb je vragen of wil je graag samen aan de slag? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
* = Verplicht veld

Vanderperk Groep

Van Leeuwenhoekweg 3
2964 LJ Groot-Ammers

Contact

0184 - 688 377

Volg ons

Nieuwsbrief ontvangen?