Zoekmachineoptimalisatie: jouw website bovenaan in Google

Heb je een goede website? Dan wil je natuurlijk ook dat de juiste mensen hem zien. Zoekmachine-optimalisatie zorgt ervoor dat zoekmachines, zoals Google, je website hoger in de resultaten zet. Op deze manier krijg je niet alleen meer bezoekers op je site, maar de kans is ook groter dat zij potentiële klanten zijn.

Na het invullen van een zoekterm in de bekende zoekbalk van Google worden er twee soorten resultaten getoond: betaalde en organische zoekresultaten.

De betaalde zoekresultaten worden vaak aangegeven als SEA, wat staat voor Search Engine Advertising. Hierbij komt een advertentie bovenaan te staan, afhankelijk van het bod en de relevantie van de pagina. Je adverteert door een bod uit te brengen op zoekwoorden. Hoe relevanter jouw website is in combinatie met een goed bod, hoe hoger je in de betaalde zoekresultaten komt te staan. Dit adverteren gebeurt via Google Ads. Het handige aan adverteren met Google Ads is dat je direct kunt beginnen met adverteren en alleen hoeft te betalen wanneer iemand daadwerkelijk op je link klikt.

De organische zoekresultaten wordt vaak aangegeven als SEO, wat staat voor ‘Search Engine Optimization’. Het draait er om de beste teksten te gebruiken en zoekwoorden te verwerken. Hoe beter de teksten zijn, hoe relevanter je website is en hoe hoger je in de resultaten komt te staan. Het mooie aan SEO is dat je geen verdere kosten hoeft te maken aan Google.

Investeren in zoekmachine optimalisatie biedt u enkele voordelen:

Bereik meer bezoekers


Hoe beter en hoe relevanter je website is voor mensen die zoeken in zoekmachines, hoe hoger Google en andere zoekmachines je site in de zoekresultaten zullen plaatsen. Dit is gunstig voor jou. Over het algemeen kijken mensen namelijk niet verder dan de eerste 4 zoekresultaten. Hoe hoger je staat, hoe vindbaarder je bent en hoe meer bezoekers je naar je site trekt.

Meer juiste bezoekers


Het is belangrijk dat de zoekwoorden die je gebruikt je organisatie omschrijven. Iemand die zoekt naar dit zoekwoord, heeft daar uiteraard interesse in. Grote kans dat zij ook interesse hebben in de producten en diensten die je aanbiedt.

Geld besparen


SEO betekent dat je site hoger in de zoekresultaten komt te staan, omdat de informatie die op je website staat, relevant is. Hierdoor maak je, naast de kosten voor het aanpassen van je website, geen extra kosten.

Hoewel je bij SEA wel betaalt voor het adverteren, betekent dit niet dat je veel geld kwijt bent. Je betaalt namelijk alleen wanneer je advertentie getoond wordt en mensen op de link klikken. Zo bespaar je een hoop geld door niet te adverteren voor mensen die geen interesse in je producten en diensten hebben.

Vertrouwen opwekken


Internetgebruikers vertrouwen met name op Google. Wanneer je website hoger in Google staat, hebben mensen meer vertrouwen in de betrouwbaarheid van je website.
* = Verplicht veld

Vanderperk Groep

Van Leeuwenhoekweg 3
2964 LJ Groot-Ammers

Contact

0184 - 688 377

Volg ons

Nieuwsbrief ontvangen?