E-mailmarketing biedt jou als organisatie de mogelijkheid om binnen te dringen in één van de weinige persoonlijke omgevingen die mensen online hebben: de e-mailinbox. Het is daarom nog steeds één van de meest succesvolle vormen van marketing. Belangrijk is wel dat je deze goed inzet.
Een effectieve e-mail opstellen is lastig. Samen kijken we hoe we je mail vorm gaan geven. Wat is je doel? Wie is de doelgroep? En hoe schrijven we passende inhoud voor hen? Een leuke aanbieding, updates over het bedrijf of stimulans om een aankoop af te ronden: met e-mailmarketing kun je verschillende boodschappen delen en doelen behalen.
E-mailmarketing is relatief goedkoop en je krijgt er veel voor terug, bijvoorbeeld een toename aan orders of een trouwe achterban. Dankzij real-time statistieken kun je direct de resultaten zien van je inspanningen, zoals waar je lezers op klikken, hoeveel lezers je e-mail openen en of de verkopen stijgen dankzij de e-mail.
Het effectief inzetten van e-mailmarketing biedt je het volgende:
Meer bezoekers op je website
Via de e-mail kun je jouw doelgroep op de hoogte brengen wanneer je nieuwe blog posts of producten lanceert. Als je het goed aanpakt, klikken je lezers door om je website te bekijken.
Relevante en persoonlijke communicatie met je klanten en doelgroep
E-mailmarketing kunt u zien als persoonlijke massacommunicatie. Het is mogelijk om een mail naar meer dan 1000 personen te sturen en toch iedere e-mail persoonlijk te maken. De naam van de klant toevoegen en hem producten aanbieden die bij hem passen, zijn hiervan duidelijke voorbeelden.
Meer (potentiële) klanten
Mensen die zich inschrijven voor je mailinglijst of nieuwsbrief hebben vaak ook interesse in de producten of diensten die je aanbiedt. De informatie die je met ze deelt, zullen ze niet als storend zien. Integendeel. De stap naar een aankoop is kleiner.
Meer converterende klanten
Je (potentiële) klanten kun je met een link in de mail direct naar een pagina over de producten of aanbiedingen leiden.
Hoe eerder je als bedrijf aan de slag gaat met e-mailmarketing, hoe sneller je de vruchten plukt. We geven je graag persoonlijk advies en nemen daarvoor alle tijd.
Neem vrijblijvend contact op: