Potentiële klanten zijn op zoek naar een oplossing voor hun probleem en weten misschien nog niet eens van het bestaan van je organisatie af. Met content marketing kun je hierop inspelen en ervoor zorgen dat deze klanten je gaan vinden.
Bij content marketing creëer je content op basis van wat de klant wil weten, niet wat je wilt aanbieden. Je speelt hierop in door hen antwoord te geven op hun vraag. Belangrijk is dat je content maakt die hen helpt én die aansluit bij de producten en services die jij aanbiedt.
Op deze manier help je niet alleen jouw (potentiële) klanten, maar laat je ook zien dat je over genoeg kennis en vaardigheden beschikt. Dit zorgt ervoor dat zij vertrouwen krijgen in jou als bedrijf.
Het aanbieden van content waar de klant naar op zoek is, kun je op verschillende manieren doen. Schrijf bijvoorbeeld een blog, maak een video of organiseer een evenement. Er zijn veel verschillende mogelijkheden. Afhankelijk van het doel van de content die je wilt verspreiden, kies je de vorm van content die hier het beste bij past.
Stimuleert gesprek met belanghebbenden
Mensen zijn op zoek naar antwoorden die jij hen geeft. Hierdoor wek je bij hen de interesse en zoeken ze de interactie met jou. Ze zijn bijvoorbeeld op zoek naar meer informatie of willen weten wat jij hen kan bieden.
Zorgt voor bereik met meer (potentiële) klanten
De informatie die een persoon heeft gelezen of gezien, heeft zijn aandacht getrokken. Daarom doet hij een aanvraag over een product of service. Deze persoon is nog geen klant, maar kan al wel gezien worden als potentiële klant. Wanneer de verdere informatie die u aanbiedt, hem ook aanspreekt, zal de potentiële klant veranderen in een echte klant.
Zorgt voor extra bezoekers op je website
Het is belangrijk dat de content die je deelt, niet alleen zichtbaar is voor de mensen die jouw website bezoeken. Door ervoor te zorgen dat pagina’s goed te vinden zijn op Google of door ze te delen via andere media, zoals je Facebook pagina, zullen meer mensen je website vinden.
Maakt de afstand kleiner tussen jou en de (potentiële) klant
Bij contentmarketing maak je content die aansluit bij de vragen van je klant. Jij zoekt hen op door hen handige informatie en content aan te bieden. Zo laat je zien dat je weet waar je het over hebt en wat je maakt. Dit maakt de afstand tussen jou en de klant kleiner.
Het opstellen van een contentstrategie zorgt ervoor dat je jouw doel bereikt. Dit door de juiste informatie, in de juiste vorm, op het juiste moment, bij de juiste persoon te brengen via het juiste kanaal. Het vinden van de juiste combinatie hierin is lastig, maar we helpen je er graag bij.