Sinds jaar en dag maken we lesboeken over vliegtuigtechniek. De Aircraft Maintenance & Training School (AM&TS) geeft deze lesboeken uit. AM&TS is dé opleider in de markt op het gebied van vliegtuigtechniek. Een samenwerking die al vele jaren terug gaat waarin we inmiddels 17 lesmodulen produceren en hard op weg zijn naar gehele nieuwe herziening van alle modulen. Naast het maken van boeken, zijn we op het gebied van webdevelopment, marketing én fulfilment (we warehousen en verzenden de lesboeken ook) meer dan een leverancier voor hen geworden.
Om kwalitatief goed vliegtuigtechniekonderwijs te geven heb je Europees erkende licenties (part 147) nodig. Deze licentie verkrijgen en behouden vraagt een drive en focus op kwaliteit van de AM&TS. Zie het als een verplichte Michelin ster voor een restaurant. In 2019 vierde AM&TS dat zij al 10 jaar deze certificering verkrijgen. Dit moest natuurlijk gevierd worden. In een mooie samenwerking zijn er plannen ontstaan om dit ‘jubileumjaar’ op een bijzondere manier te vieren. Zo lanceerden we een feestelijke campagne met als nevendoel: meer naamsbekendheid voor de AM&TS.
In een jubileumjaar blik je altijd terug én vooruit. Waar komen we vandaan? Waar staan we nu? En waar werken we naartoe? Het vieren van het tienjarig bestaan deed AM&TS niet alleen. In gesprekken met relaties uit de industrie, het onderwijs, afgestudeerden, studenten en overheden blikten zij terug op het verleden, keken naar het heden en maakten een doorkijk naar de toekomst.
Uit deze gesprekken komen inzichten, visies en herinneringen naar voren. Het geeft een mooi beeld van de school, de sector en de ontwikkelingen die zich daarbinnen afspelen.
Als Vanderperk Groep mochten wij deze interviews voorbereiden, ondersteunen en vastleggen. Het resultaat: een online magazine met uitgewerkte interviews in vlotte teksten, korte video’s van de gesprekken en prachtige foto’s van alle geïnterviewden.
Een online magazine biedt veel mogelijkheden. Niet alleen is het makkelijk te delen met bestaande relaties, maar je kunt het ook zo interactief en uniek maken als je zelf wilt om op deze manier ook de AM&TS bij nieuwe relaties te presenteren. En dat is gelukt. Het magazine van AM&TS is meer dan 5000 keer is bekeken. Ook een mooi voordeel van een online magazine, er is goed te meten hoe vaak bepaalde interviews zijn gelezen.
Om het jubileum écht te vereeuwigen is er een jubileumboek gemaakt. Alle interviews zijn gebundeld ondersteund met mooie foto’s van de geïnterviewden en de indrukwekkende praktijkruimte van de school. Het boek ‘AM&TS & 10 jaar Part 147: Een fundament voor de toekomst’ is een mooi coffeetable-book geworden die je eens in de zoveel tijd er weer even bij pakt. AM&TS is bijzonder dankbaar dat er zoveel mensen hebben meegewerkt aan het realiseren van het jubileumjaar door het geven van een interview. Voor hen hebben we en speciale stofomslag gemaakt met een luxe en persoonlijke uitstraling. Want zeg nu zelf: wie kan er zeggen dat je een boek hebt met je eigen gezicht erop…
Benieuwd naar het eindresultaat? Het online magazine is
hier te bekijken.
Komt er binnenkort een jubileumjaar aan en ben je op zoek naar een manier om hem nog specialer te maken? Neem contact met ons op en we denken graag met je mee over een onvergetelijke manier om het te vieren.