Wil je adverteren via Google Ads? Daarvoor moet je eerst een Google Ads account aanmaken. Hieronder leggen wij kort uit hoe je gemakkelijk jouw eigen Google Ads account aan kunt maken. Allereerst heb je een Google account nodig. Dit account hoeft niet verbonden te zijn met een Gmail-adres, maar kan ook gekoppeld worden aan het e-mailadres van jouw bedrijf of organisatie.
Stap 1: Log in met je Google account
Via www.ads.google.com/home kom je op de informatiepagina van Google Ads. Ben je nog niet ingelogd met jouw Google account? Doe dat dan nu. Wanneer je bent ingelogd drukt je op
‘Nu starten’ om het account op te zetten.
Er wordt direct gevraagd om een nieuwe campagne op te zetten. Sla dit voor nu over door op
‘U bent ervaren met Google Ads?’ te klikken en vervolgens
‘Maak een account zonder campagne’.
Verifieer ten slotte nog een aantal gegevens: factureringsland, tijdzone en valuta.
Je hebt nu jouw Google Ads account opgezet! We doorlopen nog enkele stappen om helemaal klaar te zijn om te gaan adverteren.
Stap 2: Instellen van facturering en voorkeuren
In de expertmodus zijn meer opties zichtbaar in de navigatie. Vanuit hier gaan we de betaalgegevens invoeren en een aantal voorkeuren binnen het account aanpassen. Onder
‘Tools en Instellingen’ klik je op
‘Facturering > Factureringsinstellingen’. Op deze pagina stel je jouw betaalgegevens en methode in.
Hierna gaan we onder
‘Tools en instellingen’ en
‘Instellen > Voorkeuren’ om nog een aantal instellingen aan te passen.
De taal en tijdzone zijn altijd via deze pagina te wijzigen. Verder is het aan te bevelen om het vak voor
‘Accountnaam’ in te vullen met jouw bedrijfsnaam. In het geval dat je meerdere accounts gebruikt voor één bedrijf, kan deze aanduiding daarin verwerkt worden.
Stap 4: Klaar om te adverteren!
Je Google Ads account is nu helemaal goed ingericht. Tijd om te gaan adverteren. Wil je Vanderperk Groep toegang geven tot jouw Google Ads account? Lees
hier hoe je dat doet. Of vind je het fijn dat wij jou bij het adverteren ondersteunen? Wij helpen je graag bij jouw
Search Engine Advertising.