Als je bij de brievenbus komt en je ziet een blauwe envelop liggen, weet je meteen dat je post van de Belastingdienst hebt ontvangen. Ontvang je een folder met een hamster erop dan weet je direct dat dat de weekaanbiedingen van Albert Heijn zijn. Busjes van pakketbezorgers liggen steevast vol met dozen met blauwe rondjes, die je herkent als pakketjes van Bol.com. Wil jij als bedrijf ook herkenbaar zijn voor je klanten? Laat dan een professionele huisstijl maken. Doel van een huisstijl maken
Herkenbaarheid van een bedrijf is essentieel voor het krijgen en behouden van klanten.
Dit zorgt namelijk voor het opbouwen van vertrouwen bij nieuwe klanten. Ga maar eens bij jezelf na: als je hoort dat een bepaald restaurant goed is en je herkent de naam op het moment dat je uit wilt gaan eten, ben je sneller geneigd hier naar binnen te lopen dan bij een restaurant waar je nog nooit van hebt gehoord.
Om klanten te krijgen, is het belangrijk dat je doelgroep jouw bedrijf snel herkent en onthoudt. Op het moment dat zij jouw product of dienst nodig hebben, wil je dat jouw bedrijf het eerste is waar ze aan denken. Daarnaast is vertrouwen belangrijk. Nieuwe klanten kennen je bedrijf nog niet, maar beoordelen de betrouwbaarheid grotendeels gebaseerd op de professionaliteit van je huisstijl. Verder kun je je huisstijl gebruiken om jezelf in een markt met veel concurrentie te differentiëren. Dat doe je door ervoor te zorgen dat de huisstijl die je laat maken uniek is en opvalt.
Een professionele huisstijl laten maken
Het belang van een huisstijl is duidelijk. Maar hoe pak je zoiets aan? Eerst is het belangrijk te kijken naar de naam van je bedrijf. Heb je die al of wil je die nog vaststellen? Bedenk dan ook eens wat de identiteit van je bedrijf eigenlijk is en wat je merkwaarden zijn. Wat verkoop je, wat is je filosofie en welke zaken vind je belangrijk? Ben je bijvoorbeeld erg bezig met duurzaamheid, dan kun je dit in je huisstijl laten terugkomen.
Als je hier een helder antwoord op kunt geven, kun je dit als basis gebruiken voor je huisstijl. Een huisstijl bestaat uit een logo, kleurenpalet, lettertypen en misschien wel een slogan. Dit komt vervolgens terug in alle uitingen die je doet. Denk aan visitekaartjes, een website maar ook je emailhandtekening, aankleding van je bedrijfspand of misschien wel bedrijfskleding. Zodra een klant op welke manier dan ook met jouw bedrijf in aanraking komt, is de huisstijl een vast terugkerend patroon waaraan je wordt herkend. Het is dus enorm belangrijk dat de huisstijl goed in elkaar zit.
Precies om die reden is het verstandig om je huisstijl door een professional te laten maken. De ontwerpkeuzes kunnen worden onderbouwd en alle uitingen worden in dezelfde huisstijl vormgegeven. Zo ontstaat er een eenheid die zorgt voor vertrouwen en herkenbaarheid.
Kies voor Vanderperk Groep
Wil je je huisstijl laten maken door een expert op het gebied van vormgeving? Zoek dan niet verder. Vanderperk Groep is jouw one-stop-shop voor het maken van een
logo en huisstijl, het verzorgen van al het zakelijk
drukwerk,
website en
app ontwerp,
promotiemateriaal en meer. Neem
contact met ons op om te ontdekken wat ons team voor jou kan betekenen. Meteen een offerte aanvragen? Dat kan
eenvoudig en snel online!